Google AdWords advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen
Heb jij dat gemerkt?
Google AdWords advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen!
De advertenties aan de rechterkant bij de desktop versie zijn verdwenen, er staan nu meestal 1 tot 4 betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en 1 tot 3 advertenties onderaan de pagina. Deze aanpassing geldt voor alle landen en alle talen.
Waarom?
Google zelf meldt dat ze al sinds 6 jaar aan het testen zijn met deze aanpassing en dat de data nu aantonen dat de verandering ‘meer relevante resultaten voor eindgebruikers en betere resultaten voor adverteerders’ geeft.
Ik moest direct denken aan iets wat ik vanochtend heb gelezen over “shopping behavior”. Dat “in een rij”, het brein geeft altijd meer aandacht aan het begin en het eind van de objecten in een rij, wat in het midden komt te staan wordt soms niet echt gezien of onthouden, maar dat is mijn eigen redeneren.
Nu zijn er al speculaties over wat er gaat gebeuren met het gat dat er aan de rechterkant van de resultaatpagina zichtbaar is. Het kan zijn voor het uitbreiden van Google Shopping/Product Listing Ads of andere optie is dat Google de ruimte gaat gebruiken voor haar eigen vergelijkingsdiensten.
Het is nu kwestie van afwachten wat het daadwerkelijke effect van de aanpassingen bij Google is en hoe de nieuwe beschikbare ruimte aan de rechter kant wordt ingevuld.
Nog geen reacties